Möt våra elever

Om du tycker om tekniska ämnen och matematik är Skanskagymnasiet en utbildning för dig. Hos oss får du blanda teori med praktik i en hemtrevlig och personlig miljö. Här berättar några av våra elever varför de är så nöjda med Skanskagymnasiet.

”Det är en liten skola vilket är bra - man känner alla.”

Arvid, 17 år, tyckte Skanskagymnasiet verkade vara en personlig skola och gillade tanken på internat. Nu bor han på internatet och trivs mycket bra.

”Du måste inte ha ett jätteintresse för byggteknik från början”.

Emma, 17 år, var inte så intresserad av byggteknik från början, men menar att det är bra att vara öppen för att ge något nytt en chans. Idag är kurserna om byggteknik de som intresserar henne mest.

”Atmosfären på skolan är skön och avspänd”

Kayla, 17 år, pendlar till skolan och uppskattar möjligheten att äta frukost på skolan. Hon tycker också om skolans fräscha lokaler och den trevliga personalen.