Välkommen till oss på öppet hus

Träffa oss på vårt digitala event!

Den 14 mars och 18 april kl 17:00 kommer vi hålla digitala informationsträffar för dig som är nyfiken på det fjärde tekniska året. Då har du möjlighet att träffa oss från skolan, få höra mer om programmet.

Varför du bör gå på öppet hus

• Du som idag redan går teknikprogrammet på gymnasiet får höra mer om hur det är att läsa ett fjärde tekniskt år hos oss och hur det kan leda till ett jobb på Skanska direkt efter examen.
  • Du går i nian och är intresserad av teknikprogrammet och  får du under dagen höra mer om vårt teknikprogram med inriktning samhällsbyggande och miljö, och hur det ger dig valmöjligheten att läsa vidare på universitet eller ta klivet ut i arbetslivet.

Skugga en elev

Vill du komma och besöka skolan och skugga en elev under en dag?

Kontakta oss så ordnar vi ett besök!

Om skolan

Skanskagymnasiet är en liten skola med eget internat, fina lokaler, modern teknisk utrustning och familjär stämning.

Vår personal

Vi är stolta och glada över att få vara med och forma våra elevers framtid

Nyheter från skolan

Här kan du läsa vad som är aktuellt på skolan just nu.