En liten skola med stora möjligheter

Vad är det som är så speciellt med Skanskagymnasiet?

Vi är en liten skola med knappt 100 elever, men storleken på skolan tycker vi också är en av våra största styrkor. Här har vi en familjär stämning där eleverna umgås över årskurserna och har en fin relation till personalen.

TE4 - Skanskas gymnasieingenjörsprogram

Hos oss kan du läsa ett fjärde tekniskt år med inriktning produktionsledning inom bygg och anläggning. Du får en examen som gymnasieingenjör och kan ta klivet direkt ut i arbetslivet med ett jobberbjudande på Skanska.

Ansökan är öppen!

För att söka till Skanskagymnasiets fjärde tekniska år behöver du fylla i vårt ansökningsformulär.

Viktig information

Skanskagymnasiet avvecklas

Skanska har sett ett lägre söktryck till skolan med ett minskat elevintag som följd. Mot bakgrund av detta har Skanska Sveriges ledningsteam tagit beslut att avveckla Skanskagymnasiet. Utbildning kommer att bedrivas fram till vårterminen 2025.

Vårt internat

Centralt i Växjö – endast 15 minuters promenad från skolan – hittar du vårt internat. Eftersom vi har riksintag så erbjuder vi boende för de elever som kommer från orter utanför Växjö.

Om skolan

Skanskagymnasiet är en liten skola med eget internat, fina lokaler, modern teknisk utrustning och familjär stämning.

Nyheter från skolan

Här kan du läsa vad som är aktuellt på skolan just nu.